- Szczegóły
- Opublikowano: 06 październik 2016
- Poprawiono: 22 listopad 2016
- Utworzono: 06 październik 2016
Od dłuższego czasu zauważam że po czystej instalacji systemu aktualizacje nie wyszukują się. Objawia się to koszmarnie długim czasem wyszukiwania aktualizacji, który czasem kończy się błędem, a czasem wyszukiwanie trwa powyżej doby (dłużej nie zostawiałem włączonej maszyny w trybie wyszukiwania).
Problem występuje przy stosowanie różnych wersji płyt instalacyjnych (brandowanych przez HP i DELL oraz Fujitsu).
Narzędzie do diagnostyki usługi Windows Update:
http://download.microsoft.com/download/F/E/7/FE74974A-9029-41A0-9EB2-9CCE3FC20B99/WindowsUpdateDiagnostic.diagcab
Czasem pomaga …
Na stronie HP znalazłem paczkę poprawek naprawiających usługę Windows Update :
http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp49001-49500/sp49495.exe
Opis wskazuje że niby paczka powinna rozwiązać problem. Jak na razie nie pomogło.
Poniżej pakiet narzędzi diagnostycznych od MS
https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/947821
Aktualizacja Agenta usługi :
https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/949104
Autonomiczny instalator usługi :
https://www.microsoft.com/pl-PL/download/details.aspx?id=20858
Aktualizacja Internet Explorer 11
https://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=52232
Kolejne narzędzie diagnostyczne usługi :
http://go.microsoft.com/?linkid=9830262
Po uruchomieniu dostałem kod błędu 8024001B – niby z górki powinno być ;P
Po 15 min narzędzie nie zrobiło nic. Restart.
Narzędzie do naprawy z MS Fixit51015
https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/2970908
Kolejny fix:
https://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=49540
KB3102810, restart i … „Trwa wyszukiwanie aktualizacji ...” zaczekam max 10min. Kolejny raz echo. A jednak, coś się wydarzyło. W trakcie restartu pojawiła się informacja o wykonaniu 1 aktualizacji. :) Zobaczymy co będzie po restarcie.
Kolejny fix :
https://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=53332
Nieoficjalny fix
http://www.thewindowsclub.com/downloading-fixwu
Nie działa. Strata czasu. W tym momencie wykonałem przywracanie systemu - nigdy nie wiadomo co za niespodziankę niesie za sobą fix od firm trzecich.
Narzędzie analizy gotowości aktualizacji
https://support.lenovo.com/pl/pl/documents/ht071664
0X80070003
Oficjalny FIX z MS
http://go.microsoft.com/?linkid=9665683
KB3083710 do pobrania tutaj:
https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/3083710
KB3102810 tu:
https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/3102810
Finalnie zabawa zakończyła się porażką, możliwa przyczyna to aktywacja systemu tuż po instalacji wszystkich sterowników.
Paczka aktualizacji do ściągnięcia
WSUS Offline Update
http://download.wsusoffline.net/